Äntligen här

1.Utsikt från planet. 2. Erasmusbron 3.Saluhallen 4. Universitet
 
Igår kom vi fram till Rotterdam och hittills känns staden riktigt bra. Efter att vi hade flyttat in i våra lägenheter igår tog vi en tur på fram på stan för att kolla läget. För att ta oss till stan från där vi bor måste vi korsa den stora Erasmus bror som för övrigt är väldigt häftig. Inne staden fanns det en massa spännande saker och titta på. Bland annat hitta vi den stora Markthallen, typ en saluhall som var riktigt häftigt. Där kunde man nog köpa det mesta. Överlag så verkar dom älska all typ av snabbmat här och överallt säljs det pommes frites och andra friterade saker. Dom har några våfflor som ser väldigt goda ut som jag måste pröva någon dag.
 
Igår kväll var det lite fest med andra utbytesstudenter som också bor i vår hus. De flesta verkar riktigt trevliga och tror absolut att vi kommer få en riktig skoj tid tillsammans. Igår var det folk från Skottland, Brasilen och Frankrike med, imorgon ska vi ha en mer ordentligt introduktion med universitet så då får vi träffa alla utbytesstudenter. Det ska bli riktigt spännande!
 
Nu ska jag snart möta upp Louise och Mattias så ska vi bege oss till Jumbo som tydligen ska vara någon form av Ica Maxi butik som ligger här i närheten. Jag är mest på jakt efter ett diskställ och ett bra shampoo.
 
 

Kommentarer

Innan du skriver din supersöta kommentar, skulle jag vilja att du svarade på dessa frågor: :

Vad heter du?:
Spara?

Hur hittar jag till din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0