Besök på universitet

1. Fotbollsarenan där Feyenoord spelar. 2. Innuti min skola 3. Utsikt från skolans 15e våning.
 
Idag startade den första riktiga dagen här nere. Vi började morgonen med att träffa ESN som är skolans internationella studentkår. Det informerade lite skolsystemet, betyg, poäng och sånt. Det var noga med att påpeka att det här är studenternas ansvar att se till att följa med i utbildningen, precis som hemma med andra ord.
 
Sen fick vi även träffa kära Pärlan som vi så länge ha mailat med. Hon är ansvarig för vår faculty inom media. Hon verkade vara en riktigt härlig kvinna som verkligen ville göra allt för att vi skulle trivas här. Tydligen ska hon även hålla en kurs i nederländsk kultur och språk som jag defentivt kommer att läsa. Känns som att man vill hinna göra så mycket som möjligt när man är här. Även om Holland är litet till ytan verkade det finnas en massa spännande kultur och platser att uppleva. 
 
Våra faddrar från ESN höll även en liten guidad tur i skolbyggnade som var hur cool som helst. Hela byggnaden är femton våningar och det flesta väggarna är gjorda av glas. Det är väldigt öppet och ljust och på vissa ställen fick jag nästan svindel. Allting kändes väldigt modernt och det var mycket glada färger. Utsikten från femtoende våning var riktigt häftig. Kan inte få noga av alla häftiga byggander här!
 
På eftermiddagen var hela den internationella gruppen och bowlade på ett ställe precis intill den stora fotbollsarenan. Jag var ungefär lika dålig på bowling som vanligt men lyckades i alla fall komma trea. Nu ikväll har jag och Lulu skypeat med Vix i Florida. Så skönt att vi kan hålla kontakten även fast vi bor så långt ifrån varandra nu. Tacka vet jag internet!

Kommentarer

Innan du skriver din supersöta kommentar, skulle jag vilja att du svarade på dessa frågor: :

Vad heter du?:
Spara?

Hur hittar jag till din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0